Veel gestelde vragen
Veel gestelde vragen
A) Producten in je shoppingbag plaatsen
Via de categorieën in ons hoofdmenu zoek je naar een bepaald product, waarbij je het filtermenu aan de linkerzijde kunt gebruiken om je selectie te verfijnen. Nadat je de juiste kleur en maat van het door jou gekozen product hebt geselecteerd, klik je op ‘In shoppingbag’. Nadat je dit hebt gedaan klik je op ‘Voeg toe’. Rechts bovenin de website is het totaalbedrag van de door jou geselecteerde producten te vinden. Door op ‘Shoppingbag’ of ‘Afrekenen’ te klikken, kun je bekijken welke producten je geselecteerd hebt. Hier vind je ook je Shoppingbag overzicht, waar je een artikel altijd nog kunt verwijderen door op het kruisje bij het desbetreffende product te klikken. Klaar met winkelen? Klik dan op ‘Bestellen’ op de overzichtspagina.
B) Inloggen, registreren of bestellen zonder account
Log in als je al klant bent. Nog geen klant? Klik dan op ‘Registreren’ en vul je gegevens in. Klik op ‘Bevestigen’ om je registratie definitief te maken. Na voltooiing van de registratie ontvang je een bevestigingsmail. Bestellen kan bij ons ook zonder account. Klik meteen op ‘Bestellen’, vul je gegevens in en klik vervolgens op ‘Bevestigen’.
C) Bestelling bevestigen
In het besteloverzicht dat volgt, kun je de bestelling bevestigen. Controleer je shoppingbag en adresgegevens. Je kunt nu je bezorg- en/of factuuradres nog wijzigen. Klik op ‘Kies betaalmethode’ om je bestelling definitief te maken.
D) Betaalwijze kiezen en afronden van de bestelling
Na bovenstaande handelingen kun je een betaalwijze kiezen en bevestigen door te klikken op ‘Betalen’. Vervolgens word je doorgestuurd naar de betaalpagina. Op onze website kun je betalen met iDeal en Creditcard. Uitleg over de betaalmethodes vind je onder ‘Betalen’.
1.2 Hoe annuleer ik een bestelling?
Je kunt je bestelling annuleren zolang deze nog niet in behandeling is genomen. Dit kun je zien in de order onder ‘Status’. Neem contact op met ons via orders@ultimomode.nl of via telefoonnummer 0541 – 538281
1.3 Het product is niet meer beschikbaar, wat nu?
In de regel zijn de producten die op Ultimo Mode staan beschikbaar in de winkel. Helaas kan het echter voorkomen dat een product toch niet meer beschikbaar is. Wij zullen het totaalbedrag van het product/de producten inclusief eventuele verzendkosten, binnen 5 werkdagen terug storten op je rekening. (Meer vragen over de ‘Retourbetalingen’ vind je onder ‘Retourneren’.)
1.4 Het product is niet meer leverbaar, wat nu?
In de regel zijn de producten die op Ultimo Mode staan beschikbaar in de winkel. Helaas kan het echter voorkomen dat een product toch niet meer beschikbaar is. Wij zullen het totaalbedrag van het product/de producten inclusief eventuele verzendkosten, binnen 5 werkdagen terug storten op je rekening. (Meer vragen over de ‘Retourbetalingen’ vind je onder ‘Retourneren’.)
1.5 Overige vragen
Heb je vragen over een specifiek product? Neem dan contact op met ons op. De contactgegevens vind je via ‘Winkel’ in ons hoofdmenu. Voor overige vragen over het bestellen van een artikel kun je contact met ons opnemen via het contactformulier op onze website, via orders@ultimomode.nl of via telefoonnummer 0541 – 538281.
2.1 Welke betaalmogelijkheden biedt Ultimo Mode?
Ultimo Mode biedt verschillende betaalmethodes. Voor deze betaalmethodes brengen wij geen extra kosten in rekening. Als je gebruik maakt van internetbankieren via ABN Amro, ING, Rabobank, SNS Bank, ASN Bank, Knab, Regiobank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers dan is iDeal de gemakkelijkste en snelste manier. Daarnaast kun je betalen met Creditcard.
2.2 Betalen via iDEAL
Je kunt betalen via ABN Amro, ING, Rabobank, SNS Bank, ASN Bank, Knab, Regiobank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers. Betalen via iDeal gaat op dezelfde manier als internetbankieren. Je hebt je bankpas en identificatiemethode nodig.  Je betaalt op de vertrouwde manier van internetbankieren. Je betaalt via de veilige software van internetbankieren. Betaling via iDeal is gratis.
2.3 Betalen met creditcard
Je kunt betalen met een MasterCard en met Visa. Via een beveiligde SSL-server voer je je creditcardgegevens in. Je herkent de beveiligde SSL-server aan de gesloten sleutel bovenaan je scherm. Als de creditcardmaatschappij de betaling heeft goedgekeurd, wordt je bestelling verstuurd. Je betaalt hierbij alleen de kosten die je creditcardmaatschappij rekent. Voordelen van deze betaalmethode:  Je betaling gaat via een beveiligde SSL-server. Wij berekenen geen extra kosten voor betalen met creditcard. 
3.1 Wat is de levertijd?
Wij streven ernaar de door jou bestelde producten zo snel mogelijk op te sturen. Gewoonlijk worden de producten binnen 3 werkdagen verzonden.
3.2 Welke verzendmethodes gebruikt Ultimo Mode?
Ultimo Mode werkt voornamelijk met PostNL. In de bevestigingsmail lees je: ‘Verzonden’. Bestellingen die op werkdagen vóór 17:00 uur op de post worden gedaan, worden dezelfde dag nog verzonden. Je bestelling wordt de volgende dag (m.u.v. zondag) bezorgd. PostNL bezorgt op maandag t/m zaterdag tussen 09:00 en 18:00 uur. Let op: Sommige winkeliers zullen jouw bestelling op een later tijdstip op de post doen. Pas wanneer je een verzend mail ontvangt, weet je zeker dat je pakketje onderweg is. Wanneer je op de dag van bezorging niet aanwezig bent op het door jou opgegeven bezorgadres, wordt het pakketje door PostNL aangeboden aan je buren. Je ontvangt een kennisgeving met informatie over het afleveradres. Wanneer de pakketbezorging ook niet lukt bij je buren, ontvang je een bericht van de bezorger. Hierop staat een ‘niet-thuis-code’. Via de aangegeven link kun je een keuze maken voor een tweede pakketbezorging op een dag, tijd en locatie dat het jou beter uitkomt. Met deze tweede bezorging weer niet aanwezig? Dan kun je het pakketje, met de kennisgeving van de postbezorger en een geldig legitimatie bewijs, ophalen bij één van de PostNL Postkantoren.
3.3 Wat kost verzenden buiten Nederland?
Onze producten worden binnen Europa geleverd. We leveren naar alle adressen in de landen uit onderstaande tabel. Ook de verzendkosten vind je in deze tabel.
3.4 Overige vragen
Voor overige vragen over de verzending van onze producten kun je contact met ons opnemen via orders@ultimomode.nl of via telefoonnummer 0541 – 538281.
4.1 Kan ik mijn bestelde product(en) retourneren?
Ben je niet tevreden over een geleverd product, of is de maat niet goed? Vrijwel alle producten kunnen geretourneerd worden. Je kunt de producten binnen 14 dagen na levering, met de originele labels aangehecht en in de originele verpakking retourneren. Dit geldt ook voor afgeprijsde producten. Je hebt de mogelijkheid het product thuis te passen. Echter, als het product gebruikt, beschadigd en/of gewassen is, kan de winkelier het helaas niet terugnemen.
4.2 Wat kan niet geretourneerd worden?
- Gedragen, gebruikte, beschadigde en/of gewassen producten.
- Producten die niet in de originele staat verkeren.
- Producten zonder labels en/of originele verpakking.
- Ondergoed.
4.3 Hoe werkt retourneren?
Alvorens een product te retourneren aan een winkel, meld je de retour aan op de website van Ultimo Mode. Dit kan op twee manieren.
Optie 1: Via de link in je bevestigingsmail (account niet vereist) Bij het bestellen krijg je een e-mail bevestiging van je bestelling. Klik in deze e-mail op de link naar je besteloverzicht. Je wordt doorgestuurd naar een overzicht op onze website waar je jouw retour kunt aanmelden. Geef vervolgens onder ‘Actie’ aan dat je het product wilt retourneren.
Let op: Ben je de bevestigingsmail kwijt? Meld de retour dan aan via jouw account. Heb je nog geen account? Maak deze dan eerst aan en gebruik hierbij hetzelfde e-mail adres als bij het plaatsen van je bestelling.
4.4 Kan ik mijn bestelde product ook ruilen?
De mogelijkheid bestaat een gekocht product te ruilen voor bijvoorbeeld een andere maat of kleur. Neem hiervoor contact met ons op via orders@ultimomode.nl of via telefoonnummer 0541 – 538281
4.5 Wat kost retourneren?
Bij het retourneren van een product ben je zelf verantwoordelijk voor de retourkosten hiervan. Als een pakket niet voldoende gefrankeerd teruggestuurd is naar ons, kunnen wij het pakket helaas niet aannemen. Breng je het product/de producten zelf terug naar de winkel, dan zijn hier vanzelfsprekend geen kosten aan verbonden.
4.6 Wanneer ontvang ik de retourbetaling?
Zodra het product is afgeleverd en de retour is geaccepteerd, ontvang je een hiervan een e-mail. Het totaalbedrag van het product/de producten inclusief eventuele verzendkosten en exclusief retourkosten, wordt dan binnen 5 werkdagen teruggestort op je rekening. Het bedrag wordt teruggestort op de rekening waarmee je de betaling van jouw bestelling hebt gedaan. Het bedrag kan dus teruggestort zijn op je bankrekening of op je creditcardrekening. Na onze retourbetaling verschijnt het bedrag niet altijd meteen op je rekening. De termijn waarop het bedrag bij ons afgeschreven, en bij jou bijgeschreven wordt, is afhankelijk van je bank/creditcardmaatschappij/enz.  Ook wanneer je jouw retour terugbrengt in de winkel wordt het bedrag teruggestort op de rekening waarmee je de betaling van jouw bestelling hebt gedaan. Omdat de betalingen via een digitaal systeem verlopen, is het helaas niet mogelijk om de retourbetaling in de winkel te ontvangen.
4.7 Overige vragen
Voor overige vragen over de verzending van onze producten kun je contact met ons opnemen via orders@ultimomode.nl of via telefoonnummer 0541 – 538281.
5.1 Heb ik garantie op de producten van Ultimo Mode?
Gaat een door ons geleverd product onverwachts kapot, dan heb je daar vanzelfsprekend garantie op. In dit geval neem je contact met ons op. Wij zullen er alles aan doen om het probleem op te lossen.
5.2 Wat moet ik doen als ik een verkeerd product heb ontvangen?
Wij behandelen alle bestellingen met grote zorg. Helaas kan het echter voorkomen dat je een verkeerd product toegestuurd krijgt. In dit geval neem je contact met ons op. Wij zullen er alles aan doen om het probleem op te lossen.
5.3 Overige vragen
Voor overige vragen over de verzending van onze producten kun je contact met ons opnemen via orders@ultimomode.nl of via telefoonnummer 0541 – 538281.